Rekrutacja do przedszkola i klasy I w roku szkolnym 2024/2025
WIELKA ORKIESTRA ŚWIĄTECZNEJ POMOCY
"Płuca po pandemii"
5Nasi uczniowie zagrali z WOŚP
Oj działo się, działo…..
32 finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w 2024 roku odbył się pod hasłem
”PŁUCA PO PANDEMII”
W dniu 28 stycznia uczniowie naszej szkoły wzięli udział w 32 finale WOŚP.
Wolontariusze to uczniowie klasy VIII i VII: Maja Gręda, Julia Kamyszek, Konrad Przybył i Konrad Kacprzyk. Kwestowali oni w niedzielę w sztabie w Pajęcznie, gdzie odbyły się liczne atrakcje min. pokazy, występy i licytacje.
Zebraliśmy 1066,40
W czasie finału, uczennice klasy VIII - Maja Gręda i Marta Walczak wspaniale zaprezentowały swoje umiejętności sportowe podczas pokazu Akademii Sportów Walki Wataha.
Opiekunowie i wolontariusze wyrażają ogromne podziękowania dla rodziców wolontariuszy, za pomoc w organizacji, jak i wszystkim, którzy wsparli ten szczytny cel.
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego - Joanna Guc i Justyna Zielińska.
DZIEŃ BABCI I DZIADKA
Klasy I - III
38W dniu 25.01.24 r., w naszej szkole, gościliśmy przemiłych gości: Babcie i Dziadków.
Z tej okazji uczniowie klas1-3 przygotowali program artystyczny.
Pani Dyrektor przywitała wszystkich oraz złożyła wspaniałe życzenia.
Następnie dzieci zaprezentowały układy taneczne oraz recytowali wierszyki
o swoich ukochanych Babciach i Dziadkach.
Uczniowie klasy 2 zagrali kilka utworów na flażoletach.
Na koniec wnuczęta zaśpiewali 100 lat i wręczyli przygotowane wcześniej upominki. Dziadkowie i Babcie mogli wszystko obejrzeć przy kawce, torcie i ciasteczkach, które przygotowali i podawali rodzice uczniów.
Jak mówić o niepełnosprawności.
"Niezwykły wózek Lukrecji"
5W poniedziałek 22.01.24r. odbyły się kolejne zajęcia projektu edukacyjnego “Jak mówić o niepełnosprawności?”, tym razem uczniowie klasy I rozmawiali na temat niepełnosprawności ruchowej i mózgowego porażenia dziecięcego. Wprowadzeniem do zajęć była przeczytana przez nauczyciela krótka historyjka pt. “Niezwykły wózek Lukrecji”, zadaniem uczniów było ułożenie obrazków do wysłuchanego opowiadania wg. kolejności chronologicznej. Następnie uczniowie wyjaśniali trudne wyrazy zawarte w tekście tj. wózek inwalidzki, niepełnosprawność ruchowa, podjazd. Później wspólnie z nauczycielem wymieniali przyczyny niepełnosprawności ruchowej i tworzyli zasady, jakimi należy się kierować, by nie urazić takich osób. Uczniowie również obejrzeli filmik edukacyjny dotyczący tolerancji dla niepełnosprawności “Międzynarodowy dzień osób niepełnosprawnych”. Na zakończenie zajęć pierwszoklasiści pięknie wykonali pracę plastyczną- Projektujemy koło wózka inwalidzkiego dla bajkowego kolegi/ koleżanki.
BAL KARNAWAŁOWY.
Przedszkole, klasy I - III.
95Karnawał to miła, szalona, pełna wrażeń, kolorów, dźwięków, smaków i zabaw tradycja, nie tylko dla dorosłych. Bal karnawałowy jest atrakcją bardzo lubianą również przez dzieci, dostarcza im wielu przeżyć i radości.
W czwartek, 18 stycznia na naszych uczniów i przedszkolaków czekała pięknie ustrojona sala gimnastyczna. W morskiej scenerii, przy pięknej muzyce dzieci bawiły się wspaniale. Dodatkową atrakcją były konkursy i zabawy, przygotowane przez animatorów. Dzieci przebrane były za bohaterów znanych bajek, można było zobaczyć: wróżki, królewny, księżniczki, piłkarzy…nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich postaci. Na sali gimnastycznej podczas pląsów było bardzo kolorowo, wszyscy bawili się wesoło, uśmiech nie znikał z twarzy mimo chwilowego zmęczenia. Kiedy czas zabawy dobiegł końca dzieci z żalem opuszczały salę. Bal umożliwił dzieciom i wychowawcom spędzenie czasu w miłej atmosferze. Wspólna zabawa przyniosła wiele radości naszym wychowankom, a to było głównym celem tego balu. Zabawę uprzyjemnił pyszny poczęstunek przygotowany przez Radę Rodziców.
Dziękujemy dzieciom i rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie pięknych balowych strojów. Kolejny bal karnawałowy już za rok!
SENSOPLASTYKA
- 26
“Sensoplastyka to mnogość faktur, tekstur oraz cała paleta ekologicznych barw”.
Sensoplastyka w pracy z dziećmi wpływa na rozwój ich kreatywności oraz twórczego myślenia. Poprzez kolory, zapachy, struktury i smaki, pobudza wszystkie zmysły i wpływa na optymalny rozwój całego organizmu. W ostatnim cyklu zajęć uczestniczyli uczniowie kl. III, którzy tworzyli masy plastyczne, “slime”, ciecz nienewtonowską, rękawiczki sensoryczne, masę solną oraz barwili makaron. Zabawy było co nie miara!
Piosenki i zwyczaje świąteczne z całego świata
Audycja muzyczna.
20Dnia 04.01.2024 r. odbyła się audycja muzyczna
pt. „Piosenki i zwyczaje świąteczne z całego świata”.
Dzieci wysłuchały 6 piosenek świątecznych w 5 językach:
angielskim, hiszpańskim, francuskim, niemieckim i ukraińskim.
Dowiedzieliśmy się również w ilu językach śpiewa się kolędę Cichą Noc,
w jaki sposób kiedyś wieszano we Francji choinkę
oraz dlaczego w Niemczech wiesza się bombkę w kształcie ogórka.
Dzieci angażowały się w audycję poprzez zabawę:
uciekającego Mikołaja przed reniferami, rzucanie sztucznymi śnieżkami do celu
czy naśladowanie świątecznych i zimowych postaci.