Aktualności

          • "TYDZIEŃ PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ"

          • W dniach od 29 września do 3 października 2025 roku nasza szkoła aktywnie uczestniczyła w ogólnopolskiej inicjatywie Ministerstwa Edukacji Narodowej pod nazwą „Tydzień Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej”. Celem wydarzenia było budowanie bezpiecznych i wspierających relacji w społeczności szkolnej oraz przeciwdziałanie wszelkim formom przemocy między uczniami. W ramach kampanii, która jest częścią szerszych działań prowadzonych przez MEN, w przedszkolach w całej Polsce, także i w naszym przedszkolu realizowano „Tydzień Budowania Relacji”, natomiast w szkołach i placówkach oświatowych, w tym naszej  szkole – „Tydzień Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej”. Wspólnym mianownikiem obu projektów jest promowanie postaw opartych na szacunku, empatii i otwartości oraz zapewnienie uczniom bezpiecznego środowiska do nauki i rozwoju.

            W ciągu całego tygodnia w naszej szkole odbywały się różnorodne działania edukacyjne i profilaktyczne. Uczniowie uczyli się rozpoznawania i reagowania na przemoc rówieśniczą, budowania pozytywnych relacji z rówieśnikami, komunikacji bez przemocy, a także rozwijania umiejętności empatycznego słuchania i współpracy w grupie. W ramach kampanii przeprowadzono również akcje informacyjne, projekty plastyczne, a także zajęcia z wychowawcami i specjalistami, które skupiły się na tematyce szacunku, tolerancji oraz odpowiedzialności za swoje słowa i czyny.

            Przedszkolaki wzięły udział we wspólnym bajaniu, podczas którego wspólnie z bohaterem bajki Bartkiem dowiedziały się, jak ważne są dobre relacje z kolegami i koleżankami, poznały sposoby na dbanie o te relacje, jak również wspólnie ustaliły listę rzeczy które mogą popsuć relacje rówieśnicze.

            Wiemy, że przeciwdziałanie przemocy i budowanie pozytywnych relacji to proces, który wymaga zaangażowania nas wszystkich – nauczycieli, uczniów, rodziców i pracowników szkoły. W akcję włączyli się więc nie tylko specjaliści, nauczyciele, ale także wychowawcy przedszkola, świetlica szkolna i inni pracownicy szkoły wierząc, że każde, nawet najmniejsze działanie, ma znaczenie. Zachęcamy całą społeczność do dalszej aktywności i podejmowania inicjatyw, które promują kulturę szacunku, empatii i otwartości.

          • WARSZTATY BUDOWANIA Z KLOCKÓW LEGO

          • Współpraca, komunikacja, kreatywność, logiczne myślenie i rozwiązywanie problemów – tego wszystkiego uzniowie mogli nauczyć się  podczas warsztatów Lego, które odbyły się w naszej szkole w dniu 3 października.

            Miło było popatrzeć na uśmiechnięte buzie uczniów, którzy z zapałem wykonywali polecenia i budowali dzieła z klocków Lego. Z dumą je potem prezentowali. Najwięcej emocji wzbudziło konstruowanie ruchomych karuzeli. Wszyscy uczniowie poradzili sobie z tym doskonale. Warsztaty z wykorzystaniem klocków to idealne połączenie nauki i zabawy.

          • EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH

          • Dnia 2 października 2025 r. w naszej szkole odbył się Dzień Języków Obcych – wydarzenie, które miało na celu promowanie wielojęzyczności, otwartości na inne kultury oraz rozwijanie pasji do nauki języków obcych. Wszystkie zaplanowane aktywności przebiegły zgodnie z harmonogramem, a uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach, wykazując się kreatywnością i dużym zaangażowaniem.

            Obchody rozpoczęły się od prezentacji multimedialnej o Europejskim Dniu Języków Obcych , podczas której uczniowie dowiedzieli się, dlaczego ten dzień jest obchodzony, jak wygląda wielojęzyczność w Europie oraz jakie są korzyści z nauki języków.

            Następnie zaprezentowano filmiki, w których osoby różnych narodowości przedstawiły odgłosy zwierząt w swoich językach. Ten element okazał się wyjątkowo zabawny i angażujący – dzieci z zainteresowaniem słuchały, jak „szczeka pies” czy „miauczy kot” w innych językach, co wywołało wiele uśmiechu i zachęciło do dalszej rozmowy o różnicach językowych.

            Kolejnym punktem była prezentacja multimedialna, podczas której uczniowie poznali kulturę, język i ciekawostki dotyczące Norwegii. Następnie każda klasa wykonała część wspólnego plakatu, zgodnie z przydzielonym tematem:

            • Klasa IV – ogólne informacje
            • Klasa V – tradycyjne potrawy,
            • Klasa VI – najciekawsze miejsca do zobaczenia,
            • Klasa VII – system edukacyjny,
            • Klasa VIII – ciekawostki.

            Efektem pracy był barwny i bardzo ciekawy plakat, który został wyeksponowany na szkolnym korytarzu.

            Po prezentacji uczniowie wzięli udział w quizie interaktywny przeprowadzony z wykorzystaniem ClassPadów. Uczniowie, podzieleni na trójki klasowe, odpowiadali na pytania związane z językami świata i ich ciekawostkami. Zabawa wzbudziła wiele emocji, a rywalizacja przebiegała w duchu fair play.

            W dalszej części dnia uczniowie pracowali w grupach nad plakatem pt. „Języki wokół nas”. Zadaniem dzieci było odnalezienie nazw produktów spożywczych i przemysłowych z obcojęzycznymi nazwami, a następnie przedstawienie ich na plakacie wraz z ilustracjami i tłumaczeniem na język polski. Pomysłowość uczniów przerosła oczekiwania – plakaty były kreatywne, kolorowe i zawierały wiele ciekawych przykładów.

            Dużym powodzeniem cieszył się projekt kulinarny, w ramach którego uczniowie przygotowywali różne wersje tortilli. Każda grupa nadała swojej potrawie nazwę w języku obcym i krótko się zaprezentowała. Podczas degustacji nie brakowało zachwytów – tortille były nie tylko smaczne, ale i estetycznie podane.

            W między czasie uczniowie brali udział Escape Roomie językowym. Rozwiązywali szyfry, rebusy oraz zadania dotyczące języków obcych oraz różnych krajów. Każde poprawne rozwiązanie prowadziło do kolejnej wskazówki, a ostatecznym celem było zdobycie kodu do otwarcia kłódki i „uwolnienia się” z sali gimnastycznej. Zagadki okazały się wyzwaniem, ale uczniowie świetnie sobie poradzili.

            Podczas całego dnia klasy zdobywały punkty za udział i jakość wykonania poszczególnych zadań (skala 1–5 punktów za każdą konkurencję).

            Zwycięzcą Dnia Języków Obcych została klasa VIII, która uzyskała najwyższą liczbę punktów we wszystkich konkurencjach. W nagrodę uczniowie tej klasy otrzymają pizzę w wybranym przez siebie dniu – gratulujemy!

            Dzień Języków Obcych był niezwykle udany i pokazał, że nauka języków może być nie tylko obowiązkiem, ale i doskonałą zabawą. Uczniowie wykazali się kreatywnością, zaangażowaniem i chęcią do współpracy. Wszystkim uczestnikom oraz nauczycielom serdecznie dziękujemy za udział i pomoc w organizacji tego wydarzenia!

             

          • "DEBATA" - PROGRAM PROFILAKTYCZNY

          • W ostatnim czasie w naszej szkole w ramach profilaktyki uzależnień, w trosce o zdrowie psychiczne i dobre wybory naszych uczniów w klasie V i VI przeprowadzony został program profilaktyczny „Debata”. Program ten skierowany jest głównie do nastolatków, którzy nie mieli jeszcze kontaktu z alkoholem. Jego głównym celem jest zapobieganie przedwczesnemu spożyciu alkoholu, promowanie postawy abstynencji oraz obalenie mitów związanych z używaniem substancji psychoaktywnych. Program kładzie również duży nacisk na rozwijanie umiejętności podejmowania świadomych decyzji oraz wzmacnianie postaw asertywnych. Uczniowie klasy piątej i szóstej w ramach Debaty wzięli udział w warsztatach prowadzonych przez wykwalifikowanego profilaktyka panią Kamilę Szczyrek. Zajęcia miały interaktywny charakter, uczniowie: dyskutowali, analizowali przykładowe sytuacje z życia codziennego, uczyli się rozpoznawać presję rówieśniczą i sposoby radzenia sobie z nią.  Zajęcia prowadzone były w atmosferze wzajemnego szacunku i otwartości, co sprzyjało aktywnemu udziałowi wszystkich uczestników.

            Dzięki udziałowi w programie:

            • uczniowie zdobyli rzetelną wiedzę na temat zagrożeń związanych z używaniem alkoholu i innych substancji,
            • nauczyli się rozpoznawać sytuacje ryzykowne oraz sposoby ich unikania,
            • wzmocnili poczucie własnej wartości i gotowość do podejmowania odpowiedzialnych decyzji,
            • zrozumieli, jak ważny jest wpływ grupy rówieśniczej i jak asertywnie bronić swojego zdania.

            Współczesne dzieci i młodzież narażone są na wiele niebezpieczeństw, które mogą mieć długofalowy wpływ na ich życie. Programy takie jak „Debata” pomagają w budowaniu odporności psychicznej, promowaniu zdrowego stylu życia oraz wzmacnianiu świadomych postaw prozdrowotnych.

          • WYCIECZKA DO SADU

          • 28 września obchodzimy Światowy Dzień Jabłka - jest to okazja, by przypomnieć zalety tych owoców, pełnych witamin oraz błonnika. Dlatego w poniedziałek uczniowie klasy II wraz z przedszkolakami wybrali się na wycieczkę do sadu do Sulmierzyc. Celem wycieczki było poznanie środowiska przyrodniczego, jakim jest sad, obserwacja prac wykonywanych jesienią i poznanie gatunków jabłoni rosnących w sadzie. Uczniowie zwiedzili sad oraz chłodnię. Dowiedzieli się w jaki sposób przechowuje się owoce, aby nie straciły cennych witamin. Pełni wrażeń, dotlenieni z pachnącymi i soczystymi owocami, które dostaliśmy na zakończenie wróciliśmy do szkoły.

            Dziękujemy właścicielowi za poświęcony nam czas oraz ciepłe przyjęcie.

          • WYBORY DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

          • W dniu 29.09.25 r.  w naszej szkole odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego. Głosowanie poprzedziła kampania wyborcza, podczas której kandydaci zaprezentowali swoje plakaty wyborcze.

            W wyborach wzięli udział uczniowie klas II–VIII, którzy oddali swoje głosy na specjalnie przygotowanych kartach wyborczych. Głosowanie przebiegło w spokojnej i przyjaznej atmosferze, a nad jego prawidłowym przebiegiem czuwała komisja wyborcza złożona z nauczycieli.

            Po podliczeniu wszystkich głosów ogłaszamy następujące wyniki:
            Przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego została Kinga Guc,
            Zastępczynią przewodniczącej została Lena Lewandowska,
            Sekretarzem została Magdalena Kapela,
            Protokolantem została Aleksandra Kamyszek.

            Nowo wybranym członkom samorządu serdecznie gratulujemy i życzymy owocnej pracy na rzecz całej społeczności szkolnej!

            Opiekunowie SU: Justyna Zielińska, Joanna Guc, Aleksandra Prus- Pazera.

          • Wsparcie edukacji włączającej w Gminie Sulmierzyce

          • https://przedszkolesulmierzyce.info/wp-content/uploads/2025/09/FE-plakat-A3-lodzkie.jpg

             

            Informujemy, że Gmina Sulmierzyce uzyskała dotację z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus z programu Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027; Działanie 08.10 Edukacja włączająca na realizację projektu pn.:

            „Wsparcie edukacji włączającej w Gminie Sulmierzyce”

            Głównym celem projektu oraz podmiotem i zakresem jego realizacji jest wsparcie Przedszkola w Bogumiłowicach oraz Publicznego Przedszkola w Sulmierzycach
            w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej na ternie Gminy Sulmierzyce
            w terminie 01.07.2025 r. - 30.06.2027 r.
            Wsparcie skierowane zostanie do grupy docelowej projektu składającej się z
            111 dzieci w wieku przedszkolnym o specjalnych potrzebach edukacyjnych, a także do 13 nauczycieli/kadry placówek objętych wsparciem.

            W projekcie planujemy realizację następujących zadań:
            Zadanie 1: Dostosowanie oraz wyposażenie placówek w odpowiedni sprzęt oraz pomocy dydaktyczne dla uczniów ze SPE oraz OzN
            Zadanie 2: Organizacja zajęć dodatkowych dla dzieci w Przedszkole w Bogumiłowicach
            Zadanie 3: Organizacja zajęć dodatkowych dla dzieci w Publicznym Przedszkolu w Sulmierzycach
            Zadanie 4: Podnoszenie kompetencji kadr

            Cel zostanie osiągnięty przez dostosowanie placówek do potrzeb osób z SPE i OzN, organizację zajęć oraz zakup niezbędnych pomocy dydaktycznych do ich realizacji, a także organizację studiów podyplomowych oraz szkoleń podnoszących umiejętności i kompetencje nauczycieli.

            Efektem projektu będzie osiągnięcie wskaźników:
            - Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu: - 11 osób
            - Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: - 90 osób.

            #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie


            Wartość projektu : 495 747,75 zł
            Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 470 960,36 zł